środa, 20 lutego 2013

Plank challenge !


Jeśli ćwiczysz już od dłuższego czasu i uważasz że zaczynasz osiągać bardziej zaawansowany poziom, polecam przeprowadzić mały test :) Wykonanie tego ćwiczenia powinno sprowadzić Cię na ziemię. Mowa tutaj o ćwiczeniu plank. Z pozoru proste, ale każdy kto go spróbował, wie doskonale w czym tkwi jego fenomen :) Ćwiczenie angażuje wszystkie mięśnie brzucha i ramion, wzmacnia kręgosłup. Znane jest jako najbardziej efektywne ćwiczenie wzmacniające mięśnie.

Postanowiłam wykonać wczoraj test swojej wytrzymałości. Przecież ćwiczę już od dawna, jestem coraz szczuplejsza, silniejsza itp - powinnam sobie z tym spokojnie poradzić ;) Z ogromnym rozczarowaniem udało mi się przetrwać tylko 1:13. I prawdę mówiąc była to najdłuższa minuta mojego życia. Spodziewałam się trochę lepszego wyniku, ale już w połowie zaczęły mi się trząść wszystkie mięśnie, jakbym dostała drgawek! No cóż. Plank dał mi małego pstryczka w nos ;) A teraz mała ciekawostka. Rekord czasu w w pozycji plank wynosi jedną godzinę i dwadzieścia minut [!], a ustanowił go 54letni  atleta George Hood. Imponujące, prawda?

Ćwiczenie wykonuje się w pozycji pompki, opierając ciężar ciała na łokciach i stopach. Ramiona powinny być ułożone prostopadle do podłogi, biodra uniesione go góry. Naszym zadaniem będzie utrzymanie ciała w nieruchomej pozycji przez jak najdłuższy czas. Ćwiczenie polega na napięciu mięśni brzucha i zachowaniu ciała w prostej linii.

10 komentarzy:

  1. Ja tylko dodam to, co mówią u mnie na obwodowym : jak ciężko nam tak wytrwać, można odrobinkę szerzej rozstawić nogi :) Potwierdzam : bardzo ciężkie ćwiczenie!

    OdpowiedzUsuń
  2. 1:13 to świetny wynik! aż z ciekawości sama zobaczę ile dam radę :D z tym, że ja dopiero zaczynam =D

    OdpowiedzUsuń
  3. Akurat Ewa na tym zdjęciu wykonuje ćwiczenie źle. Pośladki powinny być w jednej linii z resztą ciała. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. trudne, ale fajne cwiczenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. To ćwiczenie jest super , co prawda jest dosyć trudne i męczące ale bardzo lubię je robić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytam bloga tej dziewczyny na zdjęciu -bardzo inspirujący :) a planki to moje jedne z ulubionych ćwiczeń:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak tam ? Są jakieś postępy w plank ? Mnie udało się z 1:30 do 2:40 już wytrzymywać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. a ja dzisiaj zapisuję przy zerowej wręcz ujemnej kondycji czas 0:35...i każdego dnia będę siebie pokonywać;)

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie 0:40 przy zerowej kondycji i wytrzymałabym trochę dłużej.

    OdpowiedzUsuń