środa, 6 lutego 2013

Jak przyrządzić brokuła?

Brokuł to warzywo dosyć popularne i wielbione przez miłośników zdrowego żywienia. Charakteryzuje się niską wartością energetyczną, a jednocześnie jest bombą witaminową Brokuły w naszym kraju dostępne są przez cały rok, jeśli nie świeże to w formie mrożonej. Możemy je jeść zarówno na surowo jak i ugotowane. Są świetnym dodatkiem do sałatek i mięs. 

A teraz do rzeczy :) Aż wstyd się przyznać, ale jeszcze nie miałam z brokułem do czynienia. Przynajmniej nie w relacji kucharz-brokuł. Już od dawna chciałam go wziąć pod nóż, ale czekałam na cenową okazję :) Właśnie nastał ten dzień - świeżego brokuła możemy kupić w lidlu za 1,99.  No dobra, wszystko fajnie.. Tylko jak ja mam go upichcić? 

I tu moje pytanie do Was:
jakie znacie smaczne sposoby na podanie brokuła? z czym najlepiej smakuje? 

napiszcie mi proszę swoje sprawdzone przepisy :)

6 komentarzy:

  1. ja tam lubię samego brokuła w mało osolonej wodzie,wody tyle aby brokuł z niej nie wystawał nie więcej , jem wraz z kotletami,ziemniakami,gotuje tak długo aż będzie miękki ,sprawdzam zawsze widelcem twardośc.wiadomo ze swieze potrzebuja troche wiecej czasu. http://perfektbin.blogspot.com/ -walka o jędrną pupę i piękna sylwetkę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak dla mnie najlepsze połączenie to omlet z jednego jajka, łyżki jogurtu naturalnego, łyżki płatków owsianych i paru ,,krzaczków" brokuła. Świetnie smakuje też z jajecznicą lub fasolką szparagową. Zawsze też można zrobić tartę brokułową http://spotkanieprzystole.blox.pl/2009/06/tarta-brokulowa.html jak dla mnie jest przepyszna!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nominowałam Cię do Liebster Blog Award . :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam brokuła pod kazdą postacią <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Trochę mnie zszokowało Twoje wyznanie ale ok ;)

    Ja polecam brokuła ugotowanego na parze. Jest gotowy w 5 minut. Świetny saute oraz jako dodatek do obiadu albo składnik sałatek. Ja nie pamiętam tygodnia bym przynajmniej dwa razy brokułów nie jadła :)

    OdpowiedzUsuń
  6. rzeczywiście, 22 letnia dziewczyna która pyta jak ugotować warzywo.. może to być co najmniej dziwne ;) niestety w kwestiach kulinarnych wciąż jestem raczkującym i nieporadnym maluchem

    OdpowiedzUsuń