wtorek, 15 stycznia 2013

Two week water challenge

Nowy Rok jest świetną okazją do postawienia sobie nowych wyzwań i planów. Często spontanicznie złożone postanowienia przestają być realizowane po miesiącu.
Najważniejszą rzeczą, nad którą ja chcę pracować jest wyuczenie w sobie nawyku dotrzymywania postanowień :) Może brzmi to banalnie.. Ale chyba jeszcze nigdy nie udało mi się w stu procentach zrealizować jakiegoś wyzwania czy planu działania.

Dlatego by ćwiczyć się w dotrzymywaniu swoich planów podejmuję

Two week water challenge

Zawarta jest tu jedna prosta zasada. Każdego ranka przez następne dwa tygodnie, zaraz po przebudzeniu wypij szklankę wody. Możesz ją urozmaicić dodając kilka kropel soku z cytryny lub listek mięty

W ciągu dnia powinnyśmy przyjąć minimum 1,5 litra wody. Jest to niezbędne minimum, a optymalna ilość wypitej wody to 2-2,5 l wody, w zależności od stopnia naszej aktywności. 

Na koniec kilka powodów, dla których warto wypić odpowiednią ilość wody:

- usuwanie toksyn z organizmu i utrzymywanie stałej temperatury ciała,
- pobudzenie do pracy układu przemiany materii,
- pozytywny wpływ na stan naszej cery i włosów,
- codzienna dawka witaminy C zawarta w soku z cytryny wzmacnia organizm,
- rozpoczęcie dnia od zdrowego nawyku daje energię i pozytywnie wpływa na kolejne wyzwania :)

14 dni to wystarczający czas, żeby wyrobić sobie nowy nawyk (pod warunkiem wykonywania go codziennie bez przerwy). W takim czasie powinniśmy już zauważać efekty naszych działań. 

Trzymajcie kciuki!  :)


1 komentarz:

  1. Z wodą na szczęście nie mam problemu. W pracy mamy za darmo wodę w półlitrowych butelkach i podczas 8h pracy wypijam zawsze 3 butelki. Do tego dochodzą dwie duże zielone herbaty. No i w domu dwie kolejne zielone w wielkim kubku :)

    OdpowiedzUsuń