czwartek, 10 stycznia 2013

Domowa siłownia

Jak już wcześniej wspominałam, jestem zwolennikiem ćwiczenia w domu. Chociaż mężczyźnie trudno będzie  wykonać pełny trening bez wizyty w siłowni, to kobiety zdecydowanie mają tutaj większe pole do popisu.
Początkowo sądziłam, że poradzę sobie bez specjalistycznego sprzętu, z czasem jednak moje wymagania wzrastały. Stopniowo uzupełniam swoje wyposażenie w drobne akcesoria do ćwiczeń.
Dzięki temu treningi stają się bardziej urozmaicone, a posiadany sprzęt okazuje się nieocenioną pomocą.

Y obciążniki / lekkie hantelki

Dla początkujących polecam 2 obciążniki o wadze 1.5 kg.  + jeden cięższy, 2-3 kg hantel. Bardzo pomocne w zestawach ujędrniających oraz siłowych na ręce i nogi.


Y mata do ćwiczeń

Do niedawna radziłam sobie bez niej, jednak wykonanie niektórych ćwiczeń może być niewygodne, a czasem nawet bolesne.  Mata amortyzuje upadki, zapewnia komfort podczas ćwiczeń, dobrze przylega do podłogi i wspiera utrzymanie równowagi. Polecana zarówno do uprawiania jogi, czy pilatesu jak i tradycyjnych brzuszków. Kupiłam matę wczoraj w biedronce, (w bardzo przystępnej cenie) i jestem z niej ogromnie zadowolona :)


Y elastyczne taśmy

Dostępne są w różnych długościach i stopniach oporu. Im taśma jest mniej elastyczna, tym więcej siły musimy użyć. Doskonała do treningów rozciągających i wzmacniających. Ja poznałam je w terapii rehabilitacyjnej, ale szybko podłapałam ich fenomen w strechingu.


Y piłka gimnastyczna
Pomaga wyrzeźbić sylwetkę, wzmocnić mięśnie, polepsza koordynację ruchową,a nawet przynosi ulgę i rozluźnienie po męczącym dniu. Nieograniczone możliwości i wszechstronne zastosowanie przyciągają zainteresowanie wielu kobiet.  Mimo że moja piłka leży napompowana w pokoju, to nie do końca jestem przekonana to tej formy aktywności. Ale kto wie, może jeszcze się w tym zakocham :)


Y sprzęt fitness do ćwiczeń cardio

Jeśli chcemy zrzucić zbędny tłuszczyk, konieczne będą ćwiczenia typowo aerobowe, nastawione na długi i równomierny wysiłek. Tutaj mamy dosyć duży wybór zarówno w typach, jak i jakości sprzętu. W zależności od potrzeb, upodobań i możliwości lokacyjnych możemy przebierać w obszernych - ale chyba najbardziej skutecznych) orbitrekach, rowerkach stacjonarnych, czy stepperach.

Y źródło

Każda z nas potrzebuje porad dotyczących prawidłowego i skutecznego wykonywania ćwiczeń. Inspiracji możemy szukać wszędzie. Sprawdzą się tu ćwiczenia opisane w gazetach sportowych, zestawy z płyt DVD czy wyszukane w internecie, a także programy zapamiętane z zajęć grupowych :)

Tak wygląda moja lista akcesoriów przydatnych do ćwiczeń w domu. A jak wygląda Twój niezbędnik? Bez czego nie wyobrażasz sobie domowego treningu?


1 komentarz:

  1. Rowerek stacjonarny, stepper, twister, skakanka, hula hop :)

    OdpowiedzUsuń